Hakemus retkimestariksi vuodelle 2025

Moi!

Mä oon Lauri Tuominen, ensimmäisen vuoden AR-opiskelija, ja haen killan retkimestariksi vuodelle 2025. On mahtavaa, että killalla on retkeilytoimintaa ja haluaisin olla mahdollistamassa sitä mahdollisimman monelle kanssaopiskelijalle.

Retkimestarin tehtävä kiinnostaa minua, koska tykkään käydä retkeilemässä ja vaelluksilla. Retkeilen monipuolisesti: välillä on kiva viettää rento päivä ja yö Nuuksiossa, ja toisinaan taas haastaa itseään esimerkiksi pidemmillä vaelluksilla. Harrastan partiota, josta oon saanut hyvän pohjan retkien suunnitteluun ja toteutukseen. Retkien järjestäminen onkin siis ollut mun harrastus jo pitkään.

Retkimestarina järjestäisin huisin hauskoja retkiä. Tavoitteenani olisi, että kaikilla olisi mahdollisuus päästä retkeilemään ja nauttimaan luonnosta. Tähän pyrkisin suunnitelemalla ja järjestämällä monipuolisesti erilaisia retkiä, kiltalaisten toiveita kuunnellen.

Tämän vuoden retkimestarien viime vaalien hakemuksesta inspiroituneena listaan mun tämän vuoden top 3 retkeä:

1. Lounais-Suomen kansallispuistokierros
  • Sijainti: Teijo, Kurjenrahka, Torronsuo, Liesjärvi
  • Mitä jäi käteen: Opetus, että jos sateen todennäköisyys on 60 %, kannattaa laittaa sadesuoja telttaan
  1. Fuksien juhlasitsien jonotus
  • Sijainti: Alvarinaukio
  • Mitä jäi käteen: Fuksien juhlasitsien lippu
  1. Tour Du Mont Blanc
  • Sijainti: Mont Blancin vuoristo Italiassa, Sveitsissä ja Ranskassa
  • Mitä jäi käteen: noin 500 kuvaa vuorista

Loppuun vielä muutama kuva yllä mainituista seikkailuista

And same in English

Hello!

I’m Lauri Tuominen, a first year AR student, and I’m applying to be the guild’s hiking master for the year 2025. It’s great that the guild has hiking activities and I’d like to help make it possible for as many fellow students as possible.

I’m interested in the role of hiking master because I like to go hiking and camping. I like to go on a variety of hikes: sometimes it’s nice to spend a relaxing day and night in Nuuksio, and sometimes I like to challenge myself on longer hikes, for example. I’m a scout, which has given me a good basis for planning and carrying out excursions. So organising trips has been a hobby of mine for a long time.

As a hiking master, I would organise a lot of fun hikes. My aim would be to give everyone the opportunity to go camping and enjoy nature. I would do this by planning and organising a wide variety of excursions, listening to the wishes of guild members.

Inspired by this year’s application for the last election of hiking masters, I am listing my top 3 hikes for this year:

1. Tour of the national parks of south-west Finland
  • What’s left: the lesson that if there is a 60% chance of rain, you should put a rain cover on your tent.
  1. Queuing for the Fuksi sitsis ticket sale
  • What’s left: a ticket to the Fuksi sitsis
  1. Tour Du Mont Blanc
  • Location: the Mont Blanc mountains in Italy, Switzerland and France
  • What’s left: around 500 photos of the mountains

The photos above were from this year’s trips

Savuntuoksuisin terveisin / with smokey greetings
Lauri Tuominen
TG: @LauriTuomineen

10 Likes