Hakemus rahastonhoitajaksi

Moi, mä oon Helena ja vuoden 2020 emäntä. Muitakin hommia killassa on tullut tehtyä, ja vielä kiinnostelisi hallitusvuosi rahastonhoitajana.

Miksi rahat? :euro:
Killan varoista huolehtiminen on tärkeä homma, joka mahdollistaa killan toiminnan. En pelkää vastuuta, olen oma-aloitteinen, vastuullinen ja tunnollinen. Henkilökohtaisesti en halua tehdä mitään rahan takia enkä halua että elämäni koskaan pyörii rahan ympärillä ja suhtaudunkin rahaan lähinnä pelonsekaisella kunnioituksella. Olen onneksi saanut kokemusta juuri tapahtumien järjestämisestä joten ymmärrän, että raha on vain vaikealta vaikuttava abstrakti asia. Rahoista huolehtimiseen on myös onneksi säännöt ja sääntöjen noudattaminen on mun lempparijuttuja. Tietyllä tavalla haluan tutustua raha-asioihin, mutta haluaisin tehdä sen jonkin jo itselle mieluisan asian kautta ja minun tapauksessa se on meidän kilta. Kuulin myös huhua, että oltaisiin sijoittamassa killan rahoja, mikä on ihan yhtälailla tutustumisen arvoinen aihe ja mahtavaa, jos siihen tarjoutuu tällainen mahdollisuus.

Miksi hallitus? :gem:
Oma ensimmäinen hallitusvuosi jäi melko lailla IE-kiireiden alle, joten nyt olisi mahtavaa keskittyä puhtaasti killan toiminnasta huolehtimiseen. Don’t get me wrong, kyllä IE järjestää killan tapahtumia, mutta IE:llä on myös omat juttunsa, jotka vievät aikaa. Hallituksessa on parasta se, että kuulee miten eri osa-alueilla menee. Ois mahtavaa saada olla rahiksena tsemppaamassa ja esim. huolehtia siitä, että toimikuntien johtajat pysyisivät kartalla omasta budjetistaan ja tietäisivät, paljonko on vuoden aikana käytettävissä killan toimintaan ja virkistäytymiseen.

Mitä sitten parantaa killassa? :sparkles:
Okei nyt vähän rupes homma jännittää koska tällä hetkellä killalla ei ole järkevää jäsenrekisteriä käytössä ja siihen olisi hyvä ensi vuonna saada muutos, mikä taitaa osua aika lailla rahiksen hommaksi. Brändiuudistus on ollu hieno projekti ja se tulee saada loppuun, sillä ihan jo killan nimen tulee edustaa kaikkia killan opiskelijoita. Jos oot ikinä kuullu partiolaisten “leave the world a better place than you found it” niin kyllä, kilta on tässä muutaman vuoden aikana mennyt parempaan suuntaan, mutta on vielä asioita - esim. yhdenvertaisuuden saralla - joiden haluan nähdä kohentuvan ennen kuin valmistun.

Kilta-CV
2017 smurffi
2018 dokumentoija
2019 dokumentoija, abisintti, somevastaava
2020 emäntä, stiguäbäj, somevastaava

Jee jee, jos aiheesta haluaa mun kanssa jutella ni @Hulina löytyy tg:ssä :iphone:

8 Likes