Hakemus opintomestariksi 2026 / Application for Master of Studies 2026

:waving_hand: Moimoi! :smiley:

Mä oon Ansku, 3. vuoden AR opiskelija, ja haen tällä hakemuksella kiltamme opintomestariksi 2026.

Miksi juuri opintomestariksi?

Tähän pestiin hakeminen oli minulla harkinnassa jo viime vuonna, koska olen aina ollut todella vahvasti kouluun ja opintoihin orientoitunut ihminen, ja tämä on upea tilaisuus päästä vaikuttamaan siihen, miten sujuvaa kiltalaistemme opiskelu on.

Opintomestarina päätavoitteeni olisivat:

  • Kehittää kurssien käytännön toteutusta niin, että ne tekisivät opiskelijan työstä mahdollisimman sujuvaa ja mieluisaa.
  • Lisätä opintotoimikunnan näkyvyyttä entisestään kiltalaisille ja abeille, muun muassa somen ja muun abimarkkinoinnin kautta.
  • Viimeisenä mutta ei suinkaan vähäisimpänä, yrittää rikkoa toissavuoden opintokyselyn vastausmäärän ennätyksen.

Miksi minä?

Lyhyesti sanottuna, opiskelu ja opinnot ovat minun juttuni, ja minua kiinnostaa päästä vaikuttamaan siihen, millaista kiltalaistemme opiskeluarki on käytännössä. Kolmannen vuoden opiskelijana minulla on jo varsin paljon kokemusta siitä, millaista alamme opiskelu on yleisesti, millaisia kursseja opintoihin sisältyy, ja miltä osin kurssien käytännön toteutusta olisi hyvä parantaa.

Minulla on myös aiempaa kokemusta koulun kanssa työskentelystä ja kommunikaatiosta niin opetushenkilökunnan (assari) kuin tutkimushenkilökunnan (tutkimusapulainen) osana. Olen kokenut koulun kanssa kommunikaation hyvin sujuvaksi, ja uskon että tässäkin pestissä opiskelijoiden näkökulmien vieminen koulun henkilökunnalle sujuisi mutkitta. Kiltamme opiskelijoiden edustajana laittaisin tietysti kaikki neuvottelutaitoni peliin saadakseni opiskelijoiden mielipiteitä ja kehitysehdotuksia toteutetuiksi käytäntöön.

TL;DR:
Kuka: Ansku (Anastasia) Parfenova, @ansqu3
Mitä: Opintomestariksi 2026

Kilta-CV:
2025: MINT ISO, FuksiaASistentti, Stigulantti, MinIEns, ASkivahti
2024: AIT ISO, Stigutmk rejekti
2023: Superfuksi

Meikäläinen paloittelemassa opintokyselyn tuloksia koululle helpommin nieltäviksi paloiksi. :smiley:

- :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - /// uwu /// - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: -

Samma på engelska:

- :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - /// uwu /// - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: - :purple_heart: -

:waving_hand: Hi y’all! :smiley:

I’m Ansku, a 3rd-year AR student, and with this application I’m running for the position of Master of Studies 2026.

Why Master of Studies?

I was already considering applying for this position last year, since I’ve always been a very study- and school-oriented person, and this is a wonderful opportunity to make an impact on how smooth and enjoyable studying is for our guild members.

As Master of Studies, my main goals would be:

  • Improving the practical implementation of courses in order to make sure that studying is as smooth and enjoyable as possible for students.
  • Further increasing the visibility of the Study Committee among guild members and prospective students, for example through social media and other marketing targeted at upper secondary school seniors.
  • Last but definitely not least, trying to break the record from two years ago for the number of responses to our annual study survey.

Why me?

In short, studying and academics are my thing, and I’m genuinely interested in influencing what our guild members’ daily study life is like in practice. As a third-year student, I already have quite a lot of experience with what studying in our field is like in general, what kinds of courses there are, and which aspects of course implementation could be improved.

I also have previous experience working and communicating with the school, both as part of teaching staff (teaching assistant) and research staff (research assistant). I’ve found communication with the university to be very smooth, and I’m sure that in this role conveying the students’ perspectives to the school staff would go efficienty as well. As a representative of our guild’s students, I’d of course put all my negotiation skills to work to make sure students’ opinions and improvement suggestions are implemented in practice.

TL;DR:
Who: Ansku (Anastasia) Parfenova, @ansqu3
What: Master of Studies 2026

Guild CV:
2025: MINT ISO, FuksiaASistant, Stigulant, MinIEns, Aski Guardian
2024: AIT ISO, Sticker Committee reject
2023: Superfuksi

Yours truly slicing up the study survey results into easier-to-digest bits for the school. :smiley:

12 Likes

Heippa moi Anastasia (Ansku),

Kiitos sinullekin siitä, että mahdollistat minun tenttilukemisen prokrastinoinnin! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tärkeä kysymys, jonka haluaisin sinulle esittää: mikä tulee olemaan rangaistuksesi, jos et riko edeltäjäsi Henrin (Henkan) opintokyselyn vastausmäärää?

Syksyisin terveisin,
Mikhail Romanov
Abi 21’
mihku@as.fi

2 Likes

Heips Anastasia (Ansku),

Hienoa nähdä, että hallituksen tärkeimpään rooliin on myös saatu hakemus, käytännössä voitaisiin sanoa hallituksen selkärangaksi. Mikhail (Mihku) tässä edellä kerkesikin jo kysymään tärkeimmän kysymyksen, mutta haluan tietää millä keinoin pyrit rikkomaan ennätyksen. Lähdetäänkö hakemaan jotain uutta taktiikkaa vai mennäänkö perinteisellä meemispämmillä? :smiley: Mahtavaa myös nähdä, että tavoitteena on pistää jopa Mikhailin (Mihkun) ennätys historiaan, pidän peukkuja!

Ilmoitan tässä samalla, että jos rikot ennätykseni vastausmäärissä, pidän ”Toe of Satan” -tikkaria suussani niin monta minuuttia kuin vastaukset ylittävät ennätyksen (tai ainakin yritän :hot_face: ).

Lämpimin terveisin,
Henri Rosenberg
Localhost Ry jäsen 19’

4 Likes

Moikka Mikhail (Mihku),

On suuri ilo ja kunnia olla edistämässä sinun tenttilukemisen prokrastinointia!

Tuo on kyllä tosi tärkeä kysymys, joka on tässä viime päivinä myös pistänyt pohtimaan. Olen miettinyt, että minkä lähestymistavan tähän rangaistukseen ottaisin: panostaisinko enemmän rangaistuksen fyysisyyteen vai siihen että se on ylipäätään epämiellyttävä. Onneksi onnistuin keksimään jotain sopivaa siitä väliltä.

Jos en riko Henrin (Henkan) opintokyselyn vastausmäärää, niin uin Tarvoon ja takaisin (mieluusti silloin kun vesi on vähän kylmähkön puolella). Henri (Henkka) on kuitenkin tuossa yläpuolella olevassa kommentissaan ilmoittanut ainakin yrittävänsä pitää “Toe of Satan” -tikkaria suussaan niin monta minuuttia kuin vastaukset ylittävät ennätyksen, mikäli rikon hänen ennätyksensä. Tämä kuulostaa mielestäni näkemisen arvoiselta, joten kai se on pakko ylittää viimevuoden opintokyselyn vastausmäärä!

Iloisin terveisin,
Anastasia Parfenova
Uimaseurani “Sinnikäs sisupussi” 2015

2 Likes

Arwon opintojen mestari hakija,

Hakemukseenne valitsemasta kuvasta heräsi pakosti muutama kriittinen kysymys,

  1. Pilkotteko mahdollisen opintokyselyn mahdolliset vastaukset mielummin puolikkaan vegenakin, vai puolikkaan lihamakkaran kokoisiksi paloiksi?
  2. Koetteko, että tällä on merkitystä sille, miten helposti koulu mahdollisen opintokyselyn mahdolliset vastaukset nielee ja käsittelee?
  3. Onko mahdollisen opintokyselyn mahdollisten vastausten joko puolikkaan vegenakin tai puolikkaan lihamakkaran kokoisten palojen koululle käsiteltäväksi luovuttamiseen vaikutusta sillä käytetäänkö kartonkista tarjoiluastiaa vaiko ASkin käsipapereita? Miksi, miksi ei, perustelut kuvina kiitos.

Kiitos jo etukäteen pohtivista vastauksistanne

Mitä ystävällisin terveisin,
Joskus makkaroita puoliksi leikannut, ei ainakaan tätä tenttiviikkoa varten mitään oppinut
Joel Forsström

1 Like

Heippa hei Henri (Henkka),

Kiitoksia erittäin hyvästä kysymyksestä. Tuo perinteinen meemispämmi todellakin houkuttelee, sillä se on opintokyselyn markkinointikeinona varsin helposti kohderyhmälle levitettävää, se tuottaa hyvää mieltä ja herättää potentiaalisten vastaajien mielenkiinnon. Kuluvan vuoden toisena stigulanttina minulla on myös jonkin verran stigunkokkaustaitoja, joten niitäkin voin sitten hyödyntää yrittäessäni rikkoa ennätyksen.

Meemien ohella myös vastaajien houkuttelu jonkun sortin palkkioilla (haalarimerkki, jäätelö yms) on ollut viime vuosina yksi keinoista rikkoa ennätyksiä. Mielestäni nuo kannustimet toimivat myös todella hyvin. Vanhemmilla (2+ :D) opiskelijoilla on varmaan kuitenkin jo ainakin yksi kirjan päällä istuskeleva kapybara haalareissaan, joten jos vain resurssit sallivat, niin olisi hienoa vaikkapa hieman päivittää opintokyselymerkin rakastettua kapybarahahmoa.

Keinoista huolimatta otan vastaajamäärän ennätyksen rikkomisen juuri sopivan vakavasti, koska tuhatvuotista perinnettä kunnioittaen haluan kovasti nöyryyttää edeltäjääni ja elää iloisena tiedostaen, että jouduit “Toe of Satan” -tikkarin koettelemaksi.

Aurinkoisin terveisin,
Anastasia Parfenova
Kolmen miinus yhden TEK-taskun omistaja 25’

3 Likes

Arwon Herra kuluvan vuoden fuksikapteeniHerra,

Ennen kuin jaan varsinaiset vastaukseni varsinaisiin kohdennettuihin hyvin teknisiin kysymyksiinne, arvostaisin täydellä sydämellisyydelläni, jos soisitte hetken aikaanne seuraavan pohdinnan tarkasteluun:

Tässä tilanteessa minun on täyttä rehellisyyttä noudattaen myönnettävä, että jos täysin vapain edellytyksin saisin sen mahtipontisen autuuden valita täysin vapaasti kaikkien maailman nakki- ja makkaratyyppien joukosta, niin valitsisin ehdottoman täydellisellä varmuudella taskunakin, sillä mikään ei ole typerämpää, tai tässä ekonomiassa ehkä pikemminkin fiksumpaa, kuin ostaa nakkipaketti ja tyhjentää se kokonaan Automaatio- ja systeemitekniikan killan haalarien taskuun kaikki perushygienian periaatteet autuaan tietämättömästi unohtaen. Ei siitä sen enempää, jatkakaamme nyt varsinaiseen asiaan.

  1. Optimoidakseni opintokyselyn tulosten luettavuuden ja tuodakseni informaation mahdollisimman selkeästi tulkittavaan muotoon pilkon tuloksia sekä puolikkaan vegenakin että puolikkaan lihamakkaran kokoisiksi paloiksi. Informaatiota on nimittäin montaa eri sorttia, ja kaikkea ei kannata tai ole tässä ekonomiassa fiksua paloitella samankokoisiksi paloiksi. Kattelkaamme, ehkä joukkoon mahtuu myös pari nakin tai makkaran neljäskymmenesseitsemäs- tai neljässadaskahdeksaskymmeneskolmasosaa, tai jopa pari eksynyttä taskunakkia.
  2. Tähän stratosfäärisen ja tavattoman hulvattoman ajattelevaiseen kysymykseenne minä jo osittain vastasinkin ensimmäisen vastaukseni yhteydessä, mutta toistettakoon tämä vastaus jälleen, ja avattakoon vastausta vielä seuraavaan sfääriin. Kyllä, koen, että tällä on suurtakin merkitystä sille, miten koulu opintokyselyn vastaukset nielee ja käsittelee, sillä sama informaatio on mahdollista esittää monen eri nakki- tai makkaratyypin kokoisina paloina, mutta kaikki mahdolliset palat eivät välttämättä esitä informaatiota yhtä selkeästi, helposti ymmärrettävästi, tai ilman niin sanottuja informaatiota vääristäviä tulkinta-, luku-, tai ajatusvirheitä. Täten on siis ratkaisevan tärkeää valita nakit ja makkarat oikein.
  3. Jälleen kerran, vastaus suuresti arvostettavaan kysymykseenne, jonka sivuuttamatta jättämisen sivuuttaminen on suotavaa, on Kyllä viiden TUHANNEN pikselin kokoisella K:lla. Vastaus on Kyllä samasta syystä kuin edellä olevassa vastauksessa numero kaksi on käsittämättömän suurin vaivoin yritetty selittää. Katsokaas, arwon Herra fuksikapteeniHerra, myös lautastyyppi vaikuttaa informaation luettavuuteen samaan tapaan kuin se, minkä kokoisiksi tai minkä tyyppisiksi nakki- tai makkarapaloiksi informaatio on paloiteltu. Osa informaatiosta kaipaa tarjoiluastiakseen kullatuin reunuksin varustetun antiikkisen posliinilautasen, osa taas on parhaimmillaan tarjoiltuna Katrin-merkin brändätyn käsipaperin syleilyyn peiteltynä. Älkäämmekö missään nimessä saattako toteutukseen sitä paheksuttavaa virhettä, että jättäisimme unhoituksen sumuun sen faktan, että myös aterimet vaikuttavat opintokyselyn tulosten luettavuuteen, mutta ei niistä sen enempää.

Toivon, että nöyrät vastaukseni tyydyttävät teidän tiedonjanonne, ja tarjoavat teille hakemaanne ymmärrystä näistä aiheista. Alla on vielä havainnollistava kaavio edellä kuvailemistani suhteista:

Mitä arvostavin ja ystävällisimmin terveisin,
Orientaatioviikolla nakkihommissa ollut, muuan approilla taskunakista oppinut
Anastasia Parfenova

3 Likes