Hakemus kulttuurimestariksi

Moro vaan kaikille!

Olen Juha, kolmannen vuoden AS-opiskelija ja haen kiltamme hallitukseen 2022 kulttuurimestariksi. Pari vuotta Otaniemessä pyörineenä voin sanoa, että tämä yhteisö on antanut minulle paljon, mutta haluan antaa takaisin vähintään samalla mitalla. Vähän klisee, mutta se on just näin!

Miksi kulttuurimestariksi?

Parin vuoden toimariuran aikana, olen kokenut, että AS:n kulttuuritoimikunnassa on äärettömän hauskaa! Kulttuurikisällin homma oli ensimmäinen toimarivirka, johon fuksina päädyin, ja jatkoin kulttuuritoimikunnassa myös tupsuvuonna. Minulle ei ole jäänyt epäselväksi mitä toimikunnan tehtäviin kuuluu. Se on mielestäni hyvä perusta toimikunnan johtajana olemiselle sekä mahdollistaa helposti sen, että perinteisten tehtävien hoitamisen lisäksi pystyn luomaan uutta.

Tänä vuonna olen ollut musiikkiyhdistys Pelmun hallituksessa rahastonhoitajana. Siellä olen päässyt näkemään yhdistys- ja hallitustoimintaa lähietäisyydeltä, ja huomannut, että se on helvetin mukavaa. Olen myös nähnyt vierestä, millaista AS:n hallituksessa toimiminen on. Se on vahvistanut mielipidettäni siitä, että killan hallitus kiinnostaa. Tykkään puhua asioista niin suoraan, että poliitikoksi minun tuskin kannattaisi ryhtyä, mutta killan hallitus vaikuttaa itselle sopivalta.

Eniten kulttuurimestarin rooli kiinnostaa sen takia, että pääsisin toteuttamaan visiotani kulttuuritoimikunnan toiminnasta vuonna 2022. Siitä lisää alla.

Kulttuuritoimikunnan tulevaisuus meikäläisen silmin

Pari vuotta kulttuuritoimikunnassa toimineena minulla on herännyt useita ideoita, miten toimintaa voisi parantaa. Haluaisin tehdä kulttuuritoimikunnasta tiiviin porukan, jonka kanssa toimikuntalaiset pääsisivät yhdessä hauskaa pitäen järjestämään killalle tapahtumia. Tavoitteena on aktiivinen toimikunta, jossa toimijoille tarjotaan mahdollisuus lyödä kekseliäät päät yhteen (sillä turvavälisuositushan on jo purettu :D) ja kehittää bängereitä tapahtumia kiltalaisille sekä muille killan ystäville.

Minua kiinnostaa ylläpitää AS-killan olemassa olevia suhteita muihin opiskelijajärjestöihin esim. Linkki ry, Kannunvalajat ja TYT. Lisäksi, tahtoisin aktiivisesti pitää ovet auki sille, että uusia kiltojen tms. välisiä ystävyyssuhteita muodostuisi. Voiko killalla olla liikaa ystäviä? Ei.

Mielestäni kulttuuritoimikunta on semmoinen paikka, jossa uusille tapahtumaideoille on aina sijaa ja aikoisinkin tehdä sen heti uusille toimikuntalaisille selväksi. Tulevaisuudessa olisi hienoa vaalia kulttuuritoimikunnan hyviä tapahtumakonsepteja kuten afterwörkit, saunaillat, lautapeli-illat, laulukilpailu ja muut erilaiset kisailut, mutta näiden lisäksi kehittää yhdessä uusia tapahtumia.

Tässä nyt kiteytettynä omat visioni killan tulevasta kulttuuritoiminnasta!

Kyssäreitä ja kommentteja otetaan vastaan tgssä @juhaab

T. Juha

Otaniemi - CV
Kulttuurikisälli, kulttuuriartesaani, 2x ISO, juomanlaskija, lukkari, Pelmu ry rahastonhoitaja

TL; DR:
Mihin: AS-killan hallitukseen kulttuurimestariksi
Miten: Perinteitä kunnioittaen, mutta samalla uutta ja siistiä luoden
Ps. Ens kuun jälkeen on jo joulukuu :o

17 Likes