Hakemus kulttuurimestariksi

Täysin yhdentekevää!

Tervehdys kaikille AS-aktiiveille, jotka ovat tänne foorumille päätyneet tarkastelemaan hallitukseen hakjoiden kirjoituksia. Olen Timo Polvinen, kolmannen vuoden Automaatio- ja systeemitekniikan opiskelija. Kulttuurimestarina aion yhdistää kuluneena vuonna aloitetut brändiuudistukset killan aikaisempaan kulttuuriperintöön.

Aiemmin olen toiminut yrityssuhdekisällinä, liikkujana, juomanlaskijana sekä lukkaroinnin parissa. Koenkin olevani syventynyt moniin osiin killan kulttuureista, lautapelailusta ja pelailusta kaikkeen kivaan yhteisölliseen AS-puuhailuun. Olen aktiivisesti mukana kaikkien parhaiden tapahtumien järjestämisessä, ja joissakin jopa vain mukana hengailemassa.

Innostun kun vien ajatukseni mahdollisuuksiin uuden vuoden uusien haasteiden kohtaamisesta. Tuleva vuosi tuokin paljon muutoksia, pandemiatilanne on muuttanut kaikkea pysyvästi. Onkin mielenkiintoista, miten onnistumme yhteisönä kohtaamaan rajut muutokset, unohtamatta kuitenkaan sitä, mikä tästä killasta tekee sen ihmeellisen paikan, jollaiseksi viimeiset 20 vuotta ovat sen muovanneet.

Yhteistyö muiden opiskelijajärjestöjen kanssa on olennainen osa kulttuuriamme. Pääsin ensi kertaa tovi sitten hengaamaan violettihaalarisisarustemme Teologien kanssa akatemisen kyykän merkeissä, ja nautin siitä kovasti. Mietin, miksi on kestänyt näin pitkään, että olen ollut mukana tapahtumassa, jossa on teologeja? Yksi tavoitteistani olisikin tehdä yhteisistä tapahtumistamme helpommin lähestyttäviä.

Killan tapahtumien järjestäminen on pandemian takia haastavaa. Monet perinteiset tapaamiset, joilla on voitu kohottaa killan henkeä, kuten lautapeli-illat, eivät onnistu helposti henkilö- ja tilarajoitusten takia. Kilta onkin tehnyt jo mahtavia asioita tapahtumien järjestämisen mahdollistamiseksi etänä. Aionkin jatkaa aloitettua työtä tulevan online-pelaajan kanssa, tavoitteena saada entiset, nykyiset ja tulevat fuksit tuntemaan olonsa kotoisaksi osana violettihaalarikansaa.

Mikä tekee killastamme sen mikä se on? Mikä tekee sen jäsenestä osan tätä yhteisöä? Molempiin on lukemattomia erilaisia vastauksia. Kulttuurimestarina haluan edistää kaikkien mahdollisuuksia olla osa kulttuuria juuri heille itselleen sopivalla tavalla, oli sitten kyse juomakulttuurista, liikunnasta, pelailusta tai mistä tahansa muusta.

Kulttuurin kuohuissa kuplien

Timo Polvinen

9 Likes