Hakemus killan varapuheenjohtajaksi/sihteeriksi

Tervehdys violettihaalarikansa! Olen neljännen vuoden AS-opiskelija ja kuljen nimellä Juuso Määttä. Vaikka olen phuksivuodesta asti killan toiminnassa pyörinyt mukana, olen mielestäni jättänyt kiltatoiminnan vähemmälle huomiolle kuin mitä kaunis kiltamme ansaitsisi. Tätä vääryyttä haluan nyt lähteä korjaamaan ja ilmoittaudun käytettävissä olevaksi Automaatio- ja systeemitekniikan killan varapuheenjohtajaksi/sihteeriksi hallituskaudelle 2021. Aikaisemmin olen killassamme toiminut ISOna pariin otteeseen, lukkarina sekä ollut järjestämässä ulkoexcursiota Tšekkiin ja Saksaan. Ja nyt haluaisin hypätä syvemmälle kiltatoiminnan syövereihin.

Jo phuksivuonna havaitsin, että suonissani virtaa violetti veri. Tämä violetti voima täyttää sydämeni, ja sitä haluan vihdoinkin kuunnella. Koen, että olen saanut killalta hyvin paljon. Siksi haluan päästä antamaan kunnolla takaisin. Haluan ottaa kiltatoiminnan mahdollistamisen tehtäväkseni, ja omalla panoksellani olla luomassa jälleen kerran onnistunutta ja kiltatoiminnan täyteistä vuotta meille AS:läisille. Vastuutehtävän paino harteilla on kuin lämmin halaus, kun sen ottaa kantaakseen yhteisössä, jonka kokee omakseen.

Varapuheenjohtajana ja sihteerinä pääsisin ottamaan vastuuta itseäni kiinnostavasta killan byrokratiasta, ja samalla antaa muiden keskittyä heille mielenkiintoisempiin asioihin. Varapuheenjohtajana huolehdin killan hallituksen toiminnasta puheenjohtajan apuna sekä otan vastuun hallituksen ja muiden toimijoiden virkistyksestä. Tämän roolin kautta pääsen mielestäni antamaan killalle kaikkein eniten, sillä mahdollisuuteni on keskittyä oman napani sijaan muiden toiminnan ja ideoiden mahdollistamiseksi. Kun puheenjohtaja johtaa hallitusta ja kulkee edeltä, on varapuheenjohtajan rooli pitää huolta, että kaikki pysyvät mukana. Ymmärrän varapuheenjohtajuuteen kuuluvan vastuun siirtyä rattiin puheenjohtajan ollessa estynyt. Myös tämän vastuun olen valmis ottamaan kannettavaksi, aina kun siihen on tarvetta.

Vaaleissa olisi hyvä lupailla muutoksia ja parannuksia. Tulen kuitenkin hallituksen ulkopuolelta, enkä ole tietoinen missä tilassa killan arkistointi on. Lupaan siksi rehellisesti sen, että yritän parhaani mukaan olla hajottamatta toimivia järjestelmiä, ja mikäli kehitettävää on niin sen suhteen teen myös parhaani. Jos onnistun jättämään killan arkiston parempaan kuntoon lähtiessäni kuin se on silloin kun mahdollisesti virkaan astun, koen onnistuneeni pestissäni niiltä osin.

Enempää en voi killalle tarjota kuin itseni. Jos minut valitaan varapuheenjohtajaksi, olen valmis tekemään parhaani, ja tarpeen vaatiessa hieman enemmänkin. Luotan kykyihini hoitaa varapuheenjohtajan pestiä sen vaatimalla kunnialla.

Jännityksellä vaaleja seuraten,
Juuso Määttä

9 Likes