Hakemus killan rahastonhoitajaksi 2022

Heipsun allihopa!

Täällä kirjoittelee “impostor”, kuten rakas ystäväni minua nimittää. Toisaalla minut tunnetaan nimellä Rosa (lausutaan kahdella o:lla) Phan ja bioinformaatioteknologian 3. vuoden opiskelijana. Kiikareissani olisi rahastonhoitajan virka vuodelle 2022 nimenomaan AS-killan hallituksessa.

Jo fuksivuonna onnistuin jollain ilveellä soluttautumaan aasien joukkoon. Tästä voi kiittää Aalto Amazing Race -tapahtuman järjestäjiä. Tapahtuma toisensa jälkeen löysin itseni aina liilahaalaristen opiskelijoiden keskuudesta. Viime kesänä sain kaveriltani idean hakea AS-killan jäseneksi ja voin sanoa, että se oli aivan mahtava päätös! Ei tässä hirveän montaa tapahtumaa ole ehtinyt olla, mutta osa saattaa silti hämärästi muistaa nähneensä orvon punarusekahaalarisen (kyllä, siinä kuuluu olla kirjoitusvirhe) lakkipään riennossa mukana. Minulle tuli myös tietyllä tavalla erittäin ylpeä olo itsestäni, kun sain kuulla, että olen aktiivisempi kuin moni AIT- tai DSD-opiskelija.

Nämä muutamat viikot ovat vain vahvistaneet sisäistä aasiani ja ensin ajattelinkin, että minun on kyllä pakko päästä jollain tavalla antamaan tälle ihanalle killalle takaisin vaikkapa toimaripestissä. Hallituksessa työskentely on kummitellut näiden parin opiskeluvuoden aikana mielessäni, mutten koskaan olisi voinut kuvitellakaan, että myös toisen killan hallitukseen voisi hakea. Minulle kuitenkin vakuutettiin, ettei se olisikaan niin outoa (ehkä ihan vähän vaan). Kun sitten ujosti lähdin tiedustelemaan asiaa muiltakin ystäviltäni, sain vain rohkaisevia kommentteja, joten päätin koittaa onneani ja tässä sitä sitten ollaan.

Ihan vielä en koe itseäni vanhaksi tai edes tädiksi, mutta siltä alkaa vähän kuulostamaan, kun vielä olisi toinen tarina kerrottavana. Nuorena ja vetreänä eli parisen vuotta sitten kävin interreilaamassa ja siellä sain vähän esimakua rahaston hoitamisesta. Ihan vaan omat rahani oli kyseessä, mutta siinä sitä ahkerasti joka ilta ennen nukkumaanmenoa kirjasin päivän kulut ylös ja tarkistin, että kukkarostani löytyi oikea määrä pienen pieniä roposia. Tuli siinä matkan aikana pidettyä kirjaa vähän kaikesta muustakin, kuten syömisestä ja ajatuksista ja fiiliksistä. Lupaan olla killan rahastonhoitajana yhtä tunnollinen ja täsmällinen pitäen kirjaa joka ikisestä kolikosta ja setelistä ja myös tileillä olevista digitaalisista numeroista.

Itse en suhtaudu rahaan liian vakavasti. On parempi elää elämää täysillä pihtailematta. You only live once ja niin edelleen. Tällainen huoleton elämä ei kuitenkaan tarkoita, etten pohtisi tarkemmin suuria kulueriä tai etten olisi perillä menoistani. Tämä arvomaailma heijastuisi uraani rahastonhoitajana siten, että pitäisin huolen rahan riittävyydestä killan perustoimintoihin unohtamatta kiltalaisten viihdyttämistä rahoittamalla tapahtumia ja erinäisiä hankintoja. Killan varat budjetoisin tarkasti virkavuoden alussa varautuen myös yllättäviin tilanteisiin ja pohtisin yhdessä muiden hallituslaisten kanssa hankkeiden kannattavuudesta.

TL;DR

Kuka? Rosa se biolainen

Mihin? AS:n rahastonhoitajaksi

Miksi? Koska AS:stä ja aaseista on tullut minullekin perhe, enkä halua olla vain se hyötyvä osapuoli vaan myös antaa takaisin, ja koska kuittien säilyttäminen on hauskaa.

Kilta-CV: (sori oon tehny toimari hommii vaan biolla :D)

2020: R.A.T.T.O (=smurffi=hattivatti=minIEn), toosatoimari (=depressantti), ISO, Meioosin (=fuksibileiden) järjestäjä

2021: Snapsin (kiltalehden) toimittaja

Huh, oli varmaan rankkaa lukea noin pitkää tekstiä, mutta kiitos kun jaksoit :blush: Jos tuli mieleen kysymyksiä niin minut saa kiinni telegrammissa käyttäjänimellä @rosaphan

15 Likes