Rakas kilta, ihanat kiltalaiset ja kaikki foorumeilla möyrivät myyrät!
Mennään suoraan asiaan, oon Leevi Hormaluoma, nyt ehdolla Automaatio- ja systeemitekniikan killan puheenjohtajaksi ja hallituksen muodostajaksi vuodelle 2024.
“Perusilme” - Tuntematon, 2023, Valokuva
Mist mä tuun?
Nopee Gallup: Minkälainen tyyppi Leevi on?
“Leevi on rento, hyväntuulinen, osaava ja aikaansaava”
“sopivassa suhteessa lörinää ja pörinää”
“ISO persoona ja kantava ääni. Tekevä. Muodostaa vahvoja mielipiteitä ja kertoo niistä mielellään avoimesti.”
Ja vielä omilla sanoilla. Oon Leevi, neljännen vuoden IT:läinen ja kiltaveteraani. Tykkään kuvailla itseäni kuplivana persoonana, jonka lempipuuhaa on tekeminen. Tarpeeksi hyvällä meemillä mut saa yllytettyä ihan mihin vaan! Muina lempijuttuina voin mainita viikottain vaihtuvat urheilulajit, musiikin ja yhteisöllisyyden!
Kiltaan saavuin 2020 ja en olisi voinut olla enempää innoissani siitä kuinka täynnä mahdollisuuksia Otaniemi on. Tämä on muodostunut itselleni just omaks paikaks ja siinä kyljessä Otaniemi-CV:tä on kertynyt jo jos mistäkin, mutta tärkeimmät nostot sieltä ovat Viestintämestari, ISOpomo, Fuksikapteeni
Oon ylipäänsä haippi, hyväntuulinen ja avoin tyyppi, jonka tavotteena on levittää hyvää mieltä mahollisimman monelle, varsinkin täällä meiän yhteisössä!
Kuka mä oon?
Olen ISO ja avoin persoona, joka tarjoaisi sekä hallitukselle että killalle mukavaa keskustelukulttuuria, lähestyttävän johtajan sekä helpon väylän pyytää apua ja esittää ajatuksia. Ideat tarvitsevat innostavan ilmapiirin, jolle olisin loistava johtaja. Keskustelu kannattaa vaikka mielipiteet eivät olisi loppuun hiottuja, ja keskusteluilmapiirin luojalta, tässä tapauksessa puheenjohtajalta vaaditaan kykyä johtaa sitä inhimillisesti oikeaan suuntaan. Myöhemmin puhun kiltakulttuurin kehittämisestä, jossa aktiivien luovuuden valjastaminen hyvällä johtamisella on avainasemassa!
Vahvuuksiani löytyy viestinnän puolelta, mitkä ovat mielestäni erittäin moneen kiltapestiin, mutta varsinkin puheenjohtajalle äärettömän tärkeitä. Tilanne saa olla julkista puhumista, viestejä ja visuaalista tuottamista tai sitä näkymättömämpää puolta: suunnittelua, strategiaa, tavoitteita ja johtamista, ykköstaitoni ovat ehdottomasti tätä.
Mutta, ennen kaikkea olen aASi. Viimeisen kolmen vuoden toimiminen killan hallitustasolla on esitellyt minulle toimintaa niin läpikotaisesti kuin kiltaa voi vaan tuntea. Eri hallituskulttuurien näkeminen, hallinto- ja sopimustekniset seikat sekä yhteistyö eri kiltojen ja korkeakoulumme välillä ovat kokemukseni ytimessä.
Hakemaan tähän kisaan lähden, koska tästä tankista ei bensa lopu ja killan puhiksena sille olisi oivaa käyttöä. Suuret saappaat jalassa on marssittu aikaisemminkin ja resepti niiden täyttämiseen on tuttu: Kun kokemus, näkemys ja innokkuus yhdistyvät, jälki on älyttömän hyvää. Vakuutan täyttäväni tämän sekä valtavan listan muita vaatimuksia, mitä rooli tulee kaipaamaan!
Mitä mä teen?
Killalle viime vuosina muodostetut järjestelmät alkavat olemaan ihan huipputasolla. Hallinnolla on enemmän työkaluja kuin koskaan, killan häirintäyhdyshenkilötoiminta rullaa omillaan ja talouden tilanne ei ole enää muinaisvuosien pelkojen uhkaama. Ensi vuonna juhlavuosikin on ohi ja täytyy miettiä - kaksivuotinen jättiprokkis on ohi, mitä nyt? Nyt on aika normalisoida tämä kaikki. Ajetaan yhdessä uudistukset loppuun, ja luodaan killalle niistä tulevaisuus. Hyvä esimerkki kehityskohteena olleesta vapaaehtoisten tukemisesta on juuri Kiiran esille tuoma Hyvinvointitoimikunta, jota killan puheenjohtajana tukisin täysillä.
Näen unelman ylpeästä killasta, joka ei häpeile leveillä saavutuksillaan. AS:llä on vuosia ollut koko Otaniemen kovimpia yksilötason tekijöitä, mutta se sama haippi ei ole saavuttanut toimintamme kokonaisuutta. Yhteisö on voimavaramme ja yhteisö luodaan tekemällä siistejä juttuja ja olemalla ylpeitä yhteisistä saavutuksista. Haluan tarjota tilaa ja mahdollisuuksia ideoille, killan, joka inspiroi niitä, resursseja toteuttaa villeimmätkin konseptit ja paikan, jossa jokaisella tekijällä on lämmin fiilis. Tämä vaatii tavoitteellista viestintää ja hallinnointia, mutta toteuttaminen tulee johtamaan huikeaan fiilikseen sekä opiskeleville, valmistuville, tuleville toimijoille sekä tulevalle alumniyhteisölle. Leevin killalla olisi selkeä, tavoitteellinen linja siihen, mitä AS on ja miten se kuuluu.
Viimeisenä (hakemukseen mahtuvana :D) tekemisen kohteena on yhteistyö koulun kanssa. Korkeakoululla on aloittanut upouusi dekaani ja haluan iskeä tähän mahdollisuuteen kehittää yhteistyötä killalle positiivisempaan suuntaan. Ajoittain asiat korkeakoulun kanssa kuormittavat vapaaehtoisiamme turhan paljon, johon täytyy kehittää järjestelmiä yhteistyön jatkuvuuden varmistamiseksi. Näen tällä saralla monta toimintatapaa, joita voisi konsultoida suoraan muilta Otaniemen korkeakoululta käyttöömme.
Lisäksi lupaan, että hallituskaudellani killalle kehitettäisiin vähintään yksi (1) perinne, joka toistuu ainakin yhden (1) kerran.
TL;DR
Haen puheenjohtajaksi kaudelle 2024. Killan kärjessä luotsaisin meitä taitavalla johtamisella, pitkällä kokemuksella ja vahvalla näkemyksellä yli tulevien jatkuvuushaasteiden, killaksi, joka näyttäytyy sekä jäsenistölle että yhteisölle sinä minä me aktiivit sen näemme, Aivan Sairaan siistinä.
Otaniemi - CV
2023: Fuksikapteeni, IIIIISOpomo, Dokumentoija, Brändääjä, OtaFestin puheenjohtaja, ASkiASukAS
2022: ISOpomo, Dokumentoija, Brändääjä, Kultainen Toimittaja
2021: Viestintämestari, ISO, Brändityöryhmän jäsen, Jäsenrekisterityöryhmä, Abimarkkinointitoimikunta
“Puheenjohtaja löytämässä avaimet killan tulevaisuuteen” - Tuntematon, 2024, Öljymaalaus