Hakemus killan puheenjohtajaksi ja hallituksenmuodostajaksi 2022

Moikka!

Mä olen kolmannen vuoden IT-opiskelija Meri Hiipakka. Kiltakavereiden ansiosta vastaan lisäksi nimiin “Hiippari”, “Se toinen” ja tänä vuonna myös “Kulli”. Sen lisäksi, että killan kautta mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni lempinimiä, olen saanut elämääni kaikkea muutakin tosi hienoa. Olen löytänyt täältä ympärilleni mahtavan yhteisön, jossa saa olla oma itsensä ja pääsee tekemään ihan huippuja juttuja. Haluaisin, että muillakin tämän killan toimintaan mukaan lähtevillä on yhtä lämmin olo killassamme. Tätä haluan olla edistämässä AS-killan ensivuoden puheenjohtajana.

Miten päädyin hakemaan puheenjohtajaksi?

Kiinnostuin kiltatoiminnasta heti fuksivuonna, ja lähdinkin mukaan smurffiksi, ISOksi ja yrityssuhdekisälliksi. Tämän mahtavan toimarivuoden jälkeen alettiin pohtia erään Ralle Kantalan(nimi muutettu mut ei paljon) kanssa killan fuksikasvatusta, ja aika tarkkaan vuosi sitten oltiinkin kirjottamassa yhdessä hakemusta fuksikapteeneiksi. Muuan puheenjohtajalla oli kuitenkin toiset aatokset, ja musta tulikin killan kulttuurimestari. Tästä olen enemmän kuin iloinen!

Lähdin ensimmäiseen hallitusvuoteeni tietämättä yhtään, mitä hallitus tekee vai tekeekö mitään. Nopeasti kuitenkin huomasin, että yleistä huhua vastaan hallitus oikeasti tekee jotain, ja vieläpä aika paljonkin. Hallitushommat veivät nopeasti mennessään. Löysin oman paikkani hallituksessa, opin muodostamaan mielipiteitä vaikeistakin asioista, ja keskustelemaan niistä. Killan asiat kiinnostivat aidosti ja halusin edistää niiltä omalta osaltani.