Hakemus killan Isännäksi ja Emännäksi

Tervehdys arwon aasikansa!

On tullut aika etsiä kiltaa seuraavana vuonna kestitsevä dynaaminen duo, joka räjäyttää sitsikansan makunystyrät niin kiinteillä kuin nestemäisillä tarjoiluillaan! Tämän pestin me, Viivi ja Jimi, haluaisimme täyttää! Mutta keitä ovat Jimi ja Viivi?

Jimi (toi grillimaisteri tossa oikealla)
Hellurei! Olen Jimi, kolmannen vuoden as-opiskelija ja kiltatoiminnasta innostunut työmyyrä. Moni on kenties törmännyt meikämandariiniin milloin missäkin työhanskat kädessä. Olenkin toiminut yrityssuhdekisällinä, ISOna, kulttuurikisällinä ja kenties tärkeimpänä hattiwattina sekä minIEnsinä, joten tarvittavaa kokemusta löytyy suunnasta jos toisesta. Jostain kumman syystä työhanskat tai keittiövälineet sujahtavat käteen milloin missäkin tapahtumassa.

Päädyinkin miettimään, että jos kuitenkin keittiöön päädyttyäni olen siellä päivästä yömyöhään, juoksemassa paikasta toiseen, miksi en hakisi Emännäksi? Rakkaus ruokaa, juomaa ja hyvää seuraa kohtaan saikin intohimon palamaan entistä kirkkaampana, joten tässä ollaan. Vuosien ajalta on mieleen jäänyt myös kaikenlaista, jota haluaisin päästä toteuttamaan.

Kiltatoiminta on alkanut myös entistä enemmän kiinnostaa siinä mielessä, ettei IE-pestin mukana tuoma hallituspaikka ole taakka, vaan osa kokonaisuutta, jonka olen valmiina ottamaan innokkaana vastaan. Monien kannustus hallitukseen hakemiseen on entistä enemmän ruokkinut poltetta. Mahdollisuus päästä päättämään siitä, miten kilta toimii ja millaista toimintaa ja tukea se tulee vuosien saatossa antamaan on lähellä violettia sydäntäni :purple_heart:.

Viivi (toi tupsulakki tossa vasemmalla)
Moikka, olen siis Viivi, toisen vuoden it-opiskelija ja minut tunnetaan ehkä parhaiten sinä hölmönä ja kunnianhimoisena fuksina, joka lähti järjestämään killan suurinta yksittäistä tapahtumaa Stimulaatiota. Projekti alkaa kuitenkin olla aivan loppusuoralla ja pääsettekin nauttimaan järjestämästäni spektaakkelista jo vajaan kuukauden kuluttua.

Olenko nyt saanut siis tarpeekseni kiltahommista ja juhlien järjestämisestä? ehei, sen sijaan seuraavaksi ilmoitan itseni halukkaaksi asettumaan hellan ja sitsikansan väliin.

Stimulanttina toimiminen on opettanut minulle paljon ajanhallintaa projektijohtamista, kommunikointia ja juhlien järjestämistä metatasolla. Sen lisäksi olen kuitenkin ollut nykyisen IE:n alaisuudessa minieninä, missä olen puolestani päässyt tutustuman juhlien käytännön raadantaan pilkkomisen, paistamisen, tarjoilun ja siivouksen parissa.

Vaikka haen IE:ksi, haen samalla myös hallituksen jäseneksi. Hauskan tapahtumanjärjestämisen ohella olen myös aidosti kiinnostunut laajemmin killan asioista ja tulevaisuudesta. Kokemus varsinaisesta hallitustyöskentelystä minulta vielä puuttuu, mutta sitä suuremmalla syyllä haluaisin oppia lisää ja osallistua päätöksentekoon.

Killan Isäntänä ja Emäntänä muodostaisimme yhdessä toimivan parivaljakon sillä molemmilta löytyy kokemusta apuIEn hommista; Jimiltä ehkä vankempaa osaamista mm. Smökin keittiössä ja Viivillä on puolestaan Ilmokone ja Ayy:n tilavarausjärjestelmä hallussa.

Ensisijainen tavoitteemme olisi jatkaa edeltäjiemme loistavaa työtä järjestäen rakkaalle aasikansalle monipuolista menoa ja meininkiä sekä huolehtia, että sitsaajien vatsat ja lasit ovat täynnä. Haluamme jatkaa myös ympäristöystävällisellä kasvisruokalinjalla edeltäjiemme tapaan. Perinteisten sitsien ohella olemme jo ehtineet ideoimaan kasan hauskoja tapahtumakonsepteja mahdollisesti yhteistyössä muiden toimikuntien tai tahojen kanssa.

Siispä monia hyviä hetkiä teidän kanssa odotellen,
Viivi ja Jimi

TLDR:

“Heimoi!”

“Keitä te ootte?”

  • “me ollaan Viivi ja Jimi.”

“Mitä te teette?”

  • “Haetaan killan Isännäksi ja Emännäksi vuodelle 2022.”

“Miksi?”

  • “Me halutaan toteuttaa monipuolista ja kehittävää virkistystoimintaa kiltalaisille.”

“Totuus!”

  • “Me halutaan syöttää ja juottaa kiltaa vuonna 2022.”

“Mikä on teiän toteemivihannes”

  • “Munakoiso on komee ja violetti, iha niinku meidän kilta!”

Muita kysymyksiä?

laittakaa viestii TG:ssä @Wiivi_k tai @jimioksman

15 Likes