Hakemus killan hallituksen varapuheenjohtajaksi 2024

Hiessuli vei!

Toden totta, varapuheenjohtajaksi hakeva fuksi. Nyt on aikoihin eletty!

Oon Akseli Pihlajamaa, IT-fuksi palavalla tarpeella päästä hallitukseen ja rakentamaan kiltatoimintaa, johon rakastuin jo ensimmäisellä viikolla.

– English in the comments –

Mikä ihme oon? :scream:
Olen ihan perus ihme, nöyrisjäbä suorastaan. Näin tuoreena kiltalaisena, AS-kredittiä ei kovin muhkeasti ole vielä kiertynyt, joten ollaan nyt puoli kappaletta hieman vieraskoreita. Tosin AS-uraa on reippaasti enemmän vielä edessä, joten ehkä voin saada pienen uskottavuuslainan. Tämän lainan voin taata aikaisemmalla hallituskokemuksella lukiosta, jossa toimin grafiikkavastaavana. Silloin tein koronan takia aika paljon myös etä-kontsaa printtimedian ja muun lähi-kontsan lisäksi. Luovuutta ja viiihdettä on suunnaltani aina siis saatavilla. Olen myös yleisesti hyvin pidetty sekä monenlaisen monnin kanssa toimeen tuleva. Tätä nimenomaan meinaa Akselius, oman elämänsä meemiyttä sekä ihmisosaamista.

Mitä kilta saa minulta? :gear:
Kilta saa minusta varapuheenjohtajana meemikkään sekä rehellisen hahmon. Henkilönä olen vähän hyvä kaikessa, mutta juuri muut ihmiset ovat voimavarani. Osaan pyytää apua sekä auttaa tarvittaessa. Osaan ylläpitää terveitä välejä jokaiseen yksilöön kenet tapaan, toimien rattaiden välisenä rasvana yhteisössä. Varapuheenjohtajan kuuluu myös toimia tietynlaisena puskurina ja kannustajana hallituksen sisällä, jotta toiminta olisi sujuvaa. Näillä eväillä kaikilla hallituslaisilla on mukava työskennellä ja killan jäsenillä säilyy luotto. Näitä ominaisuuksia varapuheenjohtaja tarvitsee ja siksi koenkin istuvan kuin nenä päähän.

Olen myös vahvasti perinteitä kunnioittava ihminen, joten minulle uusien ja vanhojen kehittäminen ja edistäminen on lähellä sydäntä. Killan jäljen on näyttäydyttävä jokaisessa jäsenessä ja jokaisen jäsenen jälki killassa. Tätä perinteet nimenomaan tekee. Tästä killassa on juuri kyse. Aion jättää oman jälkeni kiltaan nyt ja tulevaisuudessa missä tahansa roolissa ikinä toiminkin. Kuitenkin nyt tulevalla hallituskaudella, vaikka uusia perinteitä onkin hauska tehdä, on vanhojen elvyttäminen näin koronan jälkeen suotavaa. Nyt on oiva hetki myös uudelleen arvioida vanhaa perinnepohjaa ja harkitusti esitellä virkistäytyneitä versioita vanhoista lemppareista.

Killan kuuluu olla ylpeä yhteisö vahvalla pohjalla sekä suunnalla. Olemme nuori ja samalla areenalla monen vahvemman killan kanssa, joten tilaa on otettava. Sitä meille ei tulla antamaan. Yhteishengen kasvattaminen on siis tärkeää niin killan sisällä, mutta myös killan ulospäin suuntautuvassa toiminnassa. Varapuheenjohtajalla tässä on melkein yhtä iso rooli kuin puheenjohtajalla. Jos minut valitaan, aion takoa rautaisesti killan mainetta yhdessä puhiksen kanssa ja viedä automaation ja systeemitekniikan ilmosanomaa ympäri Suomea.

Mitä minä toivon pestiltä? :crystal_ball:
Luonnollisesti hyvä hallituskausi ei olisi mitään ilman hyvää PJ/VPJ yhteistyötä. Toivonkin, että tuleva PJ olisi henkilö, josta tulisi hyväkin ystävä seuraavan vuoden aikana ja homma sujuisi. On kiva duunata, kun parina on hyvä tyyppi! Toinen juttu mitä kaudelta odotan on tietenkin oman jäljen jättäminen kiltaan. On mielestäni tärkeää, etten vain täytä hallituksen rivejä, vaan aktiivisesti yritän edistää ja hakea pysyvää muutosta killan asemaan sekä toimintaan.

Otaniemi-CV
2023: :cricket::cricket::cricket:

TL;DR
Kuka: Akseli Pihlajamaa (tg@akslay)
Mitä: hallituksen VPJ
Miksi: Ei välttämättä paras, mutta tuo kaikkien muiden parhaat puolet esiin!

Nii jaa joo, jos aikaisemmat saavutukset kiinnostaa suosittelen vierailemaan aikasemman hallitukseni Instassa ja katsomaan sieltä raitalimuvideo, joka on osoitus omistautumisesta sekä osaamisesta. Ääni tosin todella deep fried, mutta siitä opittiin. 🫡

11 Likes

:uk:
Hey you all!

It is true indeed; a freshman applying to be the vice chairperson. Wild times!

I’m Akseli Pihlajamaa, an IT-freshman with a burning feeling to get into the board of AS. With a burning need to contribute to the guild. To the which I fell in love with during the orientation week.

What am I? :scream:
I’m just a basic dude; such a humble guy. I’ll be benign as I’m a fresh guild member and haven’t yet gained much AS-credit. Although I could borrow a little due, my AS-career’s just starting. I can offer my experience in a high school student board as collateral. There I did graphical stuff and due to corona made quite much of distance content alongside print media. You can always expect creativity and amusement from me. I’m generally well liked, and I come along with a wide range of personalities. This is what being an Akseli is about. Memeability and compassion

What guild gets from me? :gear:
As the vice chairman, I will be a memeable person and a character of integrity. As a person, I’m a bit good at everything, but it’s the other people who are my true asset. I’m willing to ask for help and help others when needed. I can maintain healthy relationships with every individual I meet, acting as a greased wheel in the community. It is also the vice chairperson’s job to act as a kind of buffer within the board members to keep things running smoothly. With these remarks in, all board members should be comfortable working, and the guild members maintain confidence. These are the qualities that the vice chairperson needs, and that is why I feel I fit the bill.

I am also a strong believer in tradition, so developing and promoting new and old is close to my heart. The mark of the guild must be seen in each member, and each member’s mark in the guild. This is what traditions promote. This is what the guild is all about.

I intend to leave my mark on the guild now and in the future, in whatever role I play. While it is fun to make new traditions, it is desirable to revive the old ones after such a long time. Now is a good time to reassess the old traditions and thoughtfully introduce refreshed versions of old favorites.

The guild should be a proud community with a strong foundation and direction. We are young and in the same arena with many stronger guilds. We will not have space unless we make some. Building a sense of community is important both within the guild, but also in the guild’s outward activities. The vice chairperson has almost as big of a role to play here as the chairperson. If I’m to be elected, I intend to work hard to forge the reputation of the guild together with the chairperson and take the automation and systems engineering’s joyful message around Finland.

What I’m hoping from the job? :crystal_ball:
Naturally, a good collaboration between the chairperson and vice chairperson is key for a successful governing. Therefore, I wish my partner would be a person whom I could befriend during the next year. It’s fun to work with nice people. The second thing I’m looking forward to is the mark I can leave behind. For me, it’s important to not just only fill the seats, but to also advance and seek permanent change for the better.

Otaniemi-CV
2023: :cricket::cricket::cricket:

TL;DR
Who: Akseli Pihlajamaa (tg@akslay)
What: The Vice chairperson
Why: Maybe not the best but brings the best(est) in others!

Oh, yeah and if the achievements of my earlier student board interests you, I recommend you checking out raitalimuvideo from their Instagram. It’s a testament of my skills and dedication. Unfortunately, it’s only in Finnish, but you won’t be missing much, for the sound is super deep-fried.

1 Like