Hakemus fuksikapteeniksi

Moi rakkaat kiltalaiset!

Olen Jenna Kerkkänen ja opiskelen nyt kolmatta vuotta automaatio- ja systeemitekniikkaa. Ennen kuin aloitin fuksina vuonna 2018 olin sitä mieltä, että en aio lähteä mihinkään teekkarihommiin mukaan. En aikonut edes hankkia haalareita saatikka sitten ryhtyä kilta-aktiiviksi. Kuitenkin kun fuksivuoteni alkoi, niin monien kiltalaisteni ansiosta innostuin killan tapahtumista ja kiltayhteisöstä. Kiltani on muodostunut minulle tärkeäksi ja erittäin olennaiseksi osaksi nykypäivän elämääni. Olen nyt kiinnostunut antamaan jotain killalle takaisin edistämällä kiltamme toimintaa, erityisesti koskien fuksi- ja ISOtoimintaa. Siispä olen päättänyt hakea AS:n fuksikapteeniksi vuodelle 2021. Olen sen lisäksi kiinnostunut ISOpomon virasta.

Haluan päästä auttamaan fukseja ja ottamaan heidät avosylin vastaan kiltaan ja teekkariyhteisöön, aivan kuin minutkin otettiin. Olen nähnyt sekä ”normaalin” fuksivuoden kaikkine perinteineen että poikkeustilanteessa tapahtuvan fuksivuoden, ja uskon että kokemuksestani on hyötyä varsinkin näinä aikoina. Mielestäni sovin virkaan hyvin, sillä olen luonteeltani ulospäin suuntautunut ja helposti lähestyttävä. Olen huomannut bondaavani fuksien kanssa muutenkin kuin vain ISOilun velvoittamana, ja haluaisin toimia fuksien kanssa jatkossa fuksikapteenin roolissa.
Kiltatoiminnasta minulla on kertynyt jo kohtalaisesti kokemusta näiden parin vuoden aikana. Olen toiminut kaksi kautta huvitoimikunnassa ja ISOna sekä myös lukkarina ja KV-tutorina. Huvitoimikunnassa olen päässyt näkemään tapahtumanjärkkäystä läheltä ja uskon tämän auttavan minua fuksikapteenin tehtävissä. Kiltahommat ovat auttaneet kehittämään epäsosiaalisesta nysveröstä uuden toimintakykyisen Jennan™, joka ei enää pelkää uusia haasteita.

Mitä haluaisin fuksikapteenina saavuttaa? Haluaisin saada mahdollisimman paljon kiltamme fukseja integroitumaan kiltaan ja teekkariyhteisöön. Tässä on haasteita erityisesti kiltamme suuren koon ja eri pääaineiden mukaan jaottuneisuuden vuoksi. Rajaa DSD- ja AIT-fuksien välillä pitäisi ohentaa merkittävästi, ja tämän voisi ottaa huomioon tekemällä ainakin osasta tapahtumista selkeästi yhteisiä ja englanninkielisille entistä ystävällisempiä. Olen tarvittaessa valmis vetämään suuren osan virastani englantia puhuen, sillä minulla on hyvä englanninkielen tausta. Kokonaan englanninkielisiä tapahtumia pitäisi mielestäni järjestää sellaisia missä olisi sekä AIT- että DSD- fukseja. Pyrkisin fuksikapteenina siihen että tapahtumilla olisi hyvät ja kannustavat tiedotukset joiden innoittamana mahdollisimman moni fuksi haluaisi osallistua.
Aion yrittää parhaani mukaan tutustua fukseihin henkilökohtaisesti ja ottaa heidät huomioon yksilöinä. Fuksikapteenina pyrin olemaan ohjaavan auktoriteetin lisäksi läheisempi kaverihahmo, jolle fuksit voivat vaivatta kertoa sekä iloistaan että suruistaan.

Fuksikasvatuksessa haluaisin jotenkin saada ISOjen roolia entistäkin ISOmmaksi. Näin suuren fuksimäärän kanssa fuksikapteenien yksin on vaikea saada kaikkiin fukseihin muodostettua läheistä suhdetta vuoden aikana, ja tämän takia haluaisin että ISOilla olisi enemmän vastuuta ympäri vuoden.

Haen ensisijaisesti fuksikapteenin tehtävään Arttu Pahtan kanssa. Olemme Artun kanssa tulleet aina toimeen erinomaisesti ja yhteistyö on sujunut ongelmitta esimerkiksi hattivatteina yhdessä toimiessa. Koen, että olisimme Artun kanssa loistava duo, koska meillä on samankaltaiset visiot siitä, miten haluamme fuksikasvatusta toteuttaa. Olemme Artun kanssa käytettävissä myös yksilöinä, jos tarve niin vaatii.

TL;DR:
Kuka? Jenna Kerkkänen, AS-fuksi’18, hattivatti/smurffi & ISO 2019/2020, lukkari 2020
Mitä? Fuksikapteeniksi/ISOpomoksi 2021
Miksi? Olen erittäin innostunut edistämään killan fuksi- ja ISOtoimintaa :smile:
Miten? Olemalla oma aurinkoinen itseni ja tekemällä parhaani siinä virassa, johon minut valitaan
Kenen kanssa? Ensisijaisesti Arttu Pahtan kanssa
Mistä tavoittaa? Tg @Jennaattori, yritän myös tsekkailla foorumia säännöllisesti

8 Likes