Hakemus fuksikapteeniksi 2023

Morjesta!

Meikä on Tuomas Nykänen ja mulla ois pirun iso into ja motivaatio lähteä fuksikapteeniks vuosimallia ‘23. Itsehän olen toisen vuoden automaatio- ja systeemitekniikan opiskelija ja killan toiminnassa olen ollut aktiivisesti mukana ensimmäisestä vuodesta alkaen. Killassa toimiminen ja etenkin fuksivuoden ainutlaatuiset tapahtumat nostatti mulle jo ekana vuonna ajatuksen siitä, miten törkeen siistiä ois päästä fuksikipparin roolissa tekemään ja mahdollistamaan tätä kaikkea mahtavuutta uusille fukseille!

Oon itse löytänyt Otaniemestä valtavasti mua kiinnostavaa tekemistä ja sitä kautta tavannut jatkuvasti uusia mielenkiintoisia ihmisiä. Minulle yksi tärkeimmistä asioista kipparina olisikin pyrkiä mahdollisimman hyvin siihen, että jokainen vähänkin halukas fuksi löytäisi itselleen jotakin mieluisaa tekemistä Otaniemestä.

Tavoitteenani ei todellakaan ole lähteä korjaamaan asioita, jotka jo toimivat. Ei kannata keksiä pyörää uudelleen, mutta sitä voi aina huoltaa ja hieman virittää ;). Tärkeää onkin kuunnella vanhempien ja “viisaampien” ajatuksia, mahdollisesti hyödyntäen niitä omassa päätöksenteossa ja visioinnissa. Päätöksiä ei tarvitse kuitenkaan tehdä yksin, ja bängeri fuksivuosi saadaankin aikaan yhteistyöllä ASPUn kesken. Siksi onkin tärkeää tehdä ASPUsta ja sen toiminnasta mahdollisimman toimiva kokonaisuus, jossa kaikki ovat kartalla siitä mitä ja milloin tapahtuu.

Haluaisin päästä mahdollistamaan ikimuistoista fuksivuotta, ja sen jälkeistä aikaa, jokaiselle. Tärkeää olisikin pyrkiä siihen, että kilta ja sen tarjoama toiminta, niin aktiivina kuin tapahtumiin osallistujana, olisi mahdollisimman lähestyttävää jokaiselle. Matalan kynnyksen tapahtumilla ja tekemisellä yhdessä vanhempien vuosikurssien kanssa voidaan yrittää edesauttaa fuksien integroitumista mukaan killan toimintaan ja sitä kautta teekkariyhteisöön.

TL;DR

Kuka? Tuomas “Nykänen” Nykänen | tg: @Ykanen
Mitä? Fuksikapteeniks 2023!?!
Miksi? Intohimo ja rakkaus lajiin
Miten? Teamwork makes the dream work

16 Likes

hyvät fuksi_kapteeni_hakijat. voisitteko merkata ruksilla alla olevaan diagrammiin suunnitelman tulevan kipparivuoden ajankäytön jakautumisesta.

voisin samalla myös kysyä kuinka paljon odotatte kipparihommien vievän viikossa keskimäärin aikaa.
lisäksi haluaisin tiedustella teidän lempi kuplivaa virvoiketta.

3 Likes


Yllä ruksilla merkattuna visioitu ajankäyttö.

Oletan, että kipparointi vie viikkotasolla karkeasti ~toistakymmentä tuntia aikaa. Tämäkin varmasti(?) vaihtelee ja riippuu täysin ajankohdasta. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Itsellähän on kaksi ehdotonta lemppari vaihtoehtoa kuplivaksi virvoikkeeksi;
Janojuomana ehdotottomasti nautin erittäin kylmää sodastream vichyä, usein terästettynä monivitamiini poretabletilla.
Kaljanhimossa nautin mieleluiten sandelsia!

Hi fuksicaptain applicants!
I would like to know your take on the future of DSD students and their integration to the guild. Next year is going to be the first year with DSDeputy. What you do you think that should be DSDeputys role in the integration process? What about the fuksicaptains role in it?

1 Like

Moikka!
Huomasin, että et ole vastannut edelliseen kysymykseen vielä. mutta ei hätää! meillä on lisää kysymyksiä!

Onko sinulla kipparivuodelle auto käytössä? kipparin hommat vaativat paljon logistiikkaa. Mikäli autoa ei ole käytössä, miten tämä huomioitaisiin budjetissa? Hankittaisiinko killalle esimerkiksi pakettiauto?

Terkuin,
Fuksikapteenit 22, Pakettiautotyöryhmän vetäjät 22, killan-ahkerimmat-kilometrikorvauttajat 22

Puss och kram! <3

DSDeputy will represent DSD students in the ASPU, yet the integration process is everyone’s responsibility. However DSDeputy will bring good insight to our decision making and hopefully help the ASPU to make (for example)events that feel more welcome to every member of our guild. In short, the DSDeputy would be equal member in ASPU representing the voice of DSD.

Fuksicaptains are definitely also responsible for making the integration process go as well as possible. Constructive discussions between DSDeputy and fuksicaptains are critical. We would have to work a lot together to make the new role work as it is imagined. In short, the integration of DSD students is everyone’s responsibility even though the DSDeputy would be dedicated to be the voice of DSD

Heissulivei ja kiitos huomautuksesta ja kysymyksistä!

Minulla on tällä hetkellä kyllä auto käytössä, mutta sen kohtalo on täysi kysymysmerkki. Saatan vuodenvaihteessa luopua siitä, mutta mikään ei ole vielä varmaa.

Ajatus killan pakettiautosta kuulostaisi tietenkin mahtavalta, koska se antaisi minulle yhden hyvän syyn lisää luopua omasta autosta, joka on kuitenkin vuositasolla hyvin suuri kuluerä. Pakettiauton hankinta ja ylläpito on toki todella iso investointi killalle, joten ei sitäkään voi ihan suoralta kädeltä odottaa tapahtuvan.