Hakemus Viestintämestariksi 2026

:purple_heart: Heipähei! :purple_heart:

Mä oon Karoliina, toisen vuoden IT-opiskelija. Mulle :purple_heart:AS :purple_heart: tuntui kodilta jo alkumetreiltä ja oli heti selkeää, että haluun tehä jotain killassa. Nyt vuoden toimarina toimineena kiinnostaa isommat saappaat.

Viestintä ja somejutut on kiinnostanut usean vuoden ajan. Siksi mulle oli fuksina jo selkeetä, että haen mediatoimikuntaan. Siellä olen vuoden aikana päivitellyt killan ig-storeja muutamilta sitseiltä. Samaisen vuoden olen käyttänyt pohtien hakemista viestintämestariksi.

Oon aika visuaalinen ihminen. Oon pienestä pitäen tykänny piirtää ja kokeilla kaikenlaista mikä liittyy kuviin ja niiden ilmeisiin, vaikka niihin ei oo kauheesti aikaa lähiaikoina löytyny. Lisäksi oon enemmän tai vähemmän perfektionisti, mikä voi ajoittain aiheuttaa ongelmaa. Yleensä se kuitenkin auttaa saamaan aikaan visuaalisesti selkeitä kokonaisuuksia, jotka toivottavasti miellyttää myös muiden silmää.

Viestintämestarina haluaisin erityisesti aktivoida killan somekanavia entistä enemmän. Mun mielestä on ollu kiva seurailla some kanavilta muiden kiltojen arkea ja millasia tapahtumia niillä on. Tätä haluisin tuoda enemmän myös meidän killalle. Sen lisäksi haluan pitää viestinnän selkeänä ja ajantasaisena, jota se on mielestäni tälläkin hetkellä.

Mediatoimikunnan vetäjänä haluaisin jatkaa rennolla otteella kuitenkin varmistaen, ettei hommat jää puolitiehen. Haluaisin että jokainen pääsee kiinnostuksen mukaan tekemään asioita huolimatta siitä, löytyykö aiempaa kokemusta. Uusia taitajia ei löydä ilman mahdollisuutta päästä kokeilemaan.

TLDR:

Kuka? Karoliina Koivu (@karokoivu)

Mitä? Viestintämestariksi 2026

Otaniemi CV:

Hyperfuksi, ISO, minIEn, somettaja

:purple_heart: Hello! :purple_heart:

I’m Karoliina, a second year IT student. The :purple_heart:AS :purple_heart: guild felt like home to me right from the start. I immediately knew that I wanted to get involved in the guild. After spending a year as an official, I’m interested in taking on a bigger role.

I have been interested in communication and social media for several years. That’s why as a fuksi, I knew I wanted to apply to the media committee. Over the past year, I have updated the guild’s Instagram stories from a few events. I’ve also spent that year thinking about applying for Master of Communications.

I’m quite a visual person. I’ve liked drawing and experimenting with image-related things since I was a child, even though lately I haven’t had much time for that. Also, I’m more or less a perfectionist, which can sometimes cause problems. But more often it helps me create visually clear and cohesive results that others (hopefully) also like.

As Master of Communications, I’d especially like to work on making the guild’s social media channels more active. I think it’s fun to follow other guilds’ social media to see their everyday life and events, and I’d like to bring more of that to our guild as well. In addition, I want to keep our guild’s communication clear and up to date, as I think it is currently.

As the head of the media committee, I would like to continue with a relaxed approach while still making sure that things get done properly. I want everyone to have the chance to do things that they are interested in, regardless of prior experience. After all, you can’t find new talent without giving opportunities to try new things.

TLDR:

Who? Karoliina Koivu (@karokoivu)

What? Master of Communications 2026

Otaniemi CV:

Hyperfuksi, ISO, minIEn, Social Media Manager

5 Likes

Heippa Karoliina,

Oli kiva yllätys nähdä myös sinun hakemuksesi forumilla! Tykkäsin erityisesti siitä, että hakemus on lyhyt ja ytimekäs – ei tarvitse koko päivää käyttää sen lukemiseen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kuitenkin jäi mietityttämään muutama juttu:

1. Yksi VM-mestarin osa-alueista on pitää huolta killan nettisivuista ja varmistaa, että sinne päivittyy kaikki tärkeä tieto. Onko sinulla intoa myös tämän tekemiseen, vai tuntuisiko se enemmänkin ylimääräiseltä taakalta, jos sinut valitaan tähän rooliin?
  2. Jos killan someja aktivoidaan, niin millaista kontsaa sinne olisi tarkoitus laittaa?
  3. Ja tietenkin viimeiseksi – pakko kysyä, mikä on sun lempikynä? :pencil:

Odotan innolla vastauksiasi :slight_smile:

Terveisin,
Mikhail Romanov
Joku titteli 2x’
big.boss@as.fi

2 Likes

Hei Mikhail!

Kiitos hyvistä kysymyksistä, joihin vastauksia pohtiessa sain prokrastinoitua tentteihin lukemista.

1. Tottakai intoa löytyy myös killan nettisivuille. Onhan killan nettisivut merkittävä osa viestintää, ja niiden ajantasaisuus tärkeää siinä missä se on muussakin viestinnässä.
  2. Killan someihin tulisi enemmän tunnelmia tapahtumista, myös muilta kuin sitseiltä. Tietenkään joka tapahtumasta ei tarvitse laittaa someihin mitään, eikä välttämättä aina tarvitse olla edes kyse tapahtumasta. Tavoitteenani olisi, että somekanavilta välittyisi erilaisten tapahtumien ja kiltalaisille järjestettävien aktiviteettien kirjo. Mahtavaa olisi myös, jos kuukausi koosteita saattaisiin kasaa useammin.
  3. Lempikynäksi on pakko sanoa pyyhittävä kuulakynä :pen: ja tietysti violetissa värissä :purple_heart:

Ystävällisin terveisin,
Karoliina Koivu