Moi ISOsti!
Oon Lauri, tokan vuoden aASi, ja haen vuoden 2026 ISOpomoksi. Viimeisen vuoden aikana oon tutustunut killan ja ylipäätään niemen menoon monipuolisesti: oon ollut isona ja esim. ASPU:ssa sekä ATC:n toimarina. Fuksivuonna panostin opiskelijaelämässä seikkailuun ja hain jopa kaup*ikseen tutustumaan KY:n meininkiin. Tähän mennessä kertyneen kokemuksen perusteella oon 110% varma, että AS on ISOsti paras paikka ihmisen olla, ja haluan olla vuonna 2026 viemässä toimintaa entistäkin ISOmmaksi.
Miksi haluan ISOpomoksi?
Haluan varmistaa, että tulevat fuksit saavat saman lämpimän ja yhteisöllisen kokemuksen killasta, jonka mä itse sain. ISOpomona voisin tukea ISOja, pitää huolta, että he viihtyy ja jaksaa, sekä varmistaa, että ISOtoiminta pysyy toimivana, innostavana ja koko lukuvuoden ajan motivoivana. Koen, että hallituksessa toimiessa pääsisin oppimaan uusia asioita sekä tekemään asioita, joilla on ISO positiivinen vaikutus kiltaan. Tämä onkin ehkä suurin motivaationi lähde ja innoittaja tähän hakemukseen.
Miksi tekee musta hyvän tähän hommaan?
Oon järjestelmällinen ja tykkään organisoida asioita, mutta samalla sosiaalinen ja menevä tyyppi. ISOpomona pystyisin siis pitämään hommat hallinnassa, mutta samalla luomaan ilmapiirin, jossa ISOt viihtyy. ISOjen hyvä fiilis puolestaan välittyy fukseille. Nautin tapahtumien suunnittelusta ideoinnista ja teen sitä mielelläni. Vuoden seikkailujeni jälkeen oon vihdoinkin tajunnut missä vapaaehtoishommissa haluun käyttää aikani (=AS tietty), joten oon erittäin sitoutunut tähän pestiin.
Millainen ISOpomo olisin?
Kannustava ja tukeva: Pidän huolen siitä, että ISOt tuntee olonsa tärkeäksi ja saa tukea omassa roolissaan.
Järjestelmällinen ja ennakoiva: Selkeä ja ajoissa tuleva viestintä on ehdottoman tärkeää.
Hyvää fiilistä ylläpitävä: Tämä hoituisi kahdella tapaa: ISOille tarkoitettuja tapahtumia järjestämällä sekä kyselemällä aktiivisesti ISOilta fiiliksiä.
Kehittäisin toimintaa: Vaikka ISOtoiminta toimiikin jo hyvin ja mitään sen suurempaa kehityskohdetta ei mielestäni ole, olisin silti aina valmis kehittämään toimintaa vuoden aikana syntyviä ideoita toteuttaen. Pyrkisin myös oppimaan mahdollisimman paljon ISOpomo emerituksilta, koska pyöräähän ei tarvitse keksiä uudelleen jne.
TL;DR
Kuka? Lauri Tuominen
Mitä? ISOpomoksi 2026
Miksi? Koska oon ISOsti motivoitunut
Kiva kun luit tänne saakka! Yhteyden muhun saa esim. telegramissa @retkimestari
ISOja terveisiä
Lauri Tuominen
[LISÄÄ TÄHÄN JOKU HAALARIKUVA ITSESTÄSI STIGULAATION JÄLKEEN]
Hey!
I’m Lauri, a second-year aASi, and I’m applying to be the BIGboss for 2026. Over the past year, I’ve gotten to know the guild and Otaniemi life in many ways: I’ve been an ISO and, for example, participated in ASPU as well as in ATC. During my freshman year, I fully invested in student life adventures and even went to check out KY’s scene. Based on all the experiences I’ve gathered so far, I’m 110% sure that AS is hands-down the best place to be, and I want to make our activities even BIGger in 2026.
Why do I want to be BIGboss?
I want to make sure that incoming fuksis get the same warm and inclusive experience in the guild that I received. As BIGboss, I could support ISOs, make sure they enjoy themselves and stay motivated, and ensure that ISO activities remain functional, fun, and inspiring throughout the whole academic year. I feel that serving on the board would also allow me to learn new things and work on projects that have a BIG positive impact on the guild. This is probably the BIGgest source of motivation and inspiration for my application.
Why am I a good fit?
I’m organized and enjoy planning things, but at the same time social and energetic. As BIGboss, I could keep things running smoothly while creating an atmosphere where ISOs feel happy and motivated. ISO satisfaction, in turn, spreads to the fuksis. I enjoy planning and brainstorming events and do it willingly. After a year of adventures, I’ve finally realized where I want to dedicate my volunteer time (= AS, of course), so I’m highly committed to this role.
What kind of BIGboss would I be?
Encouraging and supportive: I’ll make sure ISOs feel valued and get support in their roles.
Organized and proactive: Clear and timely communication is absolutely essential.
Mood booster: I’ll do this in two ways: by organizing events for ISOs and by actively checking in with ISOs about how they feel.
Improving activities: Even though ISO activities are already running well and I don’t see any major points for improvement, I would still be ready to develop the activities by implementing ideas that come up during the year. I’d also aim to learn as much as possible from BIGboss emeriti, since there’s no need to reinvent the wheel.
TL;DR
Who? Lauri Tuominen
What? BIGboss 2026
Why? Because I’m BIGly motivated
Thanks for reading this far! You can reach me on Telegram @retkimestari
BIGgest greetings,
Lauri Tuominen