Hakemus killan Fuksikapteeniksi 2026

Hellurei! :blush:

Oon Leo ja haluan täten juhlallisesti ilmoittaa teille, että haen AS:n fuksikapteeniksi vuodelle 2026! Jotkut teistä ehkä miettivät et kuka mä oikein oon, niin tässä teille pieni infopaketti musta:

Synnyin erittäin nuorena perheeseen ja nyt oon tokan vuoden IT-opiskelija. Jotenkin mä onnistuin fuksisyksyn aikana keskittyä kaikkeen epäolennaiseen (opiskeluun ja muuhun turhaan :unamused_face:) ja AS onnistui imaisemaan mut kunnolla mukaan vasta fuksivuoden keväällä. Tää kevät oli yks hauskimmista ja muistettavimmista ajoista mulle kun oon päässyt kokemaan kaikenlaista uutta sekä tutustumaan kaikkiin uusiin ja ihaniin AS-henkisiin ihmisiin.

Mä uskon, että fuksikapteenin tärkein tehtävä on luoda fukseille sellanen olo, että on tervetullu ei pelkästään AS:lle, vaan koko Otaniemeen. Tällä tavalla sitten jokainen fuksi löytäis ittelleen sen paikan, jossa viettää aikaa Otaniemessä, oli se sitten ASkissa tai jossain muualla. Konkreettisesti yrittäisin toteuttaa tän ensinnäkin olemalla tosi lähestyttävä ja järjestämällä fukseille enemmän matalan kynnyksen hengailuiltoja ihan vaan AS:n fuksien kesken ja sit myös muiden kiltojen kanssa.

Kuulin huhuja, että kipparina ei tarvii eikä ehkä kannatakaan keksiä pyörää uudestaan, eikä se oikeestaan oo ees käynyt mielessä. Kuitenkin mulla on yks juttu, mitä haluisin kehittää, mikä on tammifuksien integrointi kiltaan. Haluisin panostaa tähän enemmän, sillä vaikka tammifukseja saapuu aika mitätön määrä, musta ois tosi tärkeetä, että niille annetaan jotenkin helpompi tapa liittyä osaks kiltaa ja tutustua muihin, eikä tarvis heti esimerkiksi osallistua sitseille, missä todennäköisesti ei tunne ketään. Tän mä yrittäisin ratkaista luomalla oman ISO-ryhmän heille ja myös järjestämällä monta matalan kynnyksen hengailuiltaa aika pian siitä, kun tammifuksit alottaa, jolloin sitten helpommin tutustuu muihin. Näin varmistan, että olis joku, johon ottaa matalalla kynnyksellä yhteyttä jos ja kun tulee kysymyksiä, joka sit varmasti puolestaan helpottaa kiltaan integroitumista.

Viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä, haluisin luoda fukseille mahtavan vuoden, josta jäis mahtavia muistoja ja kavereita koko elämäks. Uskon siihen, että siinä onnistuu parhaiten, jos mä näytän siltä, että teen hommaani sen takia, koska haluun ja tykkään siitä. Mä jo fuksivuoden alusta oon koko ajan vähän enemmän miettiny, että haluun kippariks. Jenny ja Epa sekä nyt Kalle ja Joel on vaikuttaneet siltä, että tää homma on hauskaa, mutta aikaavievää, ja oon valmis tekemään tätä 1,5 vuotta.

Loppupeleissä haluun kippariksi sen takia, että mulla on siihen tosi kova into ja haluun tehä mun opiskeluajasta unohtumattoman ja hauskan. Kipparina tekisin hommani ilolla ja pitäisin hauskaa.

Jos jäi kysyttävää niin mut löytää telegramista @LeoKivLeoKiv

Otaniemi CV:

-Superfuksi, VastuuISo, MiniEN, Todarista kolmannella kerralla selvinnyt

In England !

Hello There! :blush:

I’m Leo, and I would ceremonially like to inform you that I am applying to be AS’s Fuksi Captain for the year 2026! Some of you may be wondering who I am, so here is a small info package about me:

I was born extremely young into a family, and now I’m a second-year student of IT. The first fall of me being a student, I managed to concentrate on everything irrelevant (studying and such :unamused_face:), and AS only managed to pull me in properly during my first spring of being a student. This spring was one of the best and most memorable periods of my life as I have been able to experience many new things and meet many new and amazing AS-spirited people.

I believe that the most important task of a Fuksi Captain is to create a feeling of being welcome not just to AS but to Otaniemi in its entirety. This way, each and every fuksi would find a place for themselves in Otaniemi, be it ASki or some other place. In practice, I would try and accomplish this by being easy to talk to and by organizing many chill events just for AS fuksis and also between other guilds that are easily accessible.

I’ve heard rumors that as Fuksi Captain, you don’t need to and maybe even shouldn’t reinvent the wheel, and that hasn’t been on my mind. However, I’ve got one thing that I would like to improve which is integrating the fuksis that start their studies in January. Even though the number of these students is negligible I believe that it’s important that they too be given an easier way of trying to integrate as part of the guild. For example, the first event shouldn’t probably be sitsis where you don’t know anyone. This I would try to solve by firstly, creating an ISO-group for them and by organizing many easily accessible chill events soon after school begins in January, which will ease the meeting of people. This way, the new students will have some connections to other people and can ask questions if they have any.

Last but not least, I would like to create an amazing year for the fuksis, one from which they would have many amazing memories and friends for life. I believe that to best accomplish this, I would have to seem like I do my job because I actually enjoy it. From the beginning of my first fall of studying, I’ve been increasingly interested in being a Fuksi Captain. Jenny and Epa, as well as Kalle and Joel, have made being a Captain seem really fun but time-consuming, and I am ready to do this for 1.5 years.

In the end, I want to be a Fuksi Captain because I have an intense passion for it and I want to make my time as a student really memorable and fun. As Captain, I would do my duties happily, and I would have fun.

If you have any questions you can find me on telegram @LeoKiv

Otaniemi CV:

-Superfuksi, Responsible ISO, MiniEN, Survived probabilities course on the third try

14 Likes

Hei Leo Kiv Leo Kiv !!!

Kiva että olet hakenut killan kulttivastaavaksi! Tässä pari kysymystä Kaljoilta:

1. Mitkä ovat fuksikapteenin 3 tärkeintä tehtävää? Vastaa lyhyesti Autot-elokuvan termein.
  2. Mikä on lempikellotettavasi? Mieti tarkkaan.
  3. Kuinka vanha olit kun olit Kallen ikäinen?
  4. ASPU on tärkeä työkalu kippareille. Miten mahdollistaisit riittävän monta kaljanjuontitapahtumaa toimikunnan kesken?
  5. Kuinka paljon maksaisit kuparista ennen kuin laittaisit mielummin pallit karhunrautaan?

Kiitokset etukäteen vastauksista, hyvää ruokahalua!

- Kaljoil :3

Arwon Kippari-Kalle (engl. Popeye the Sailor) sarjakuvahahmo hakija,
Voisitko merkata ruksilla(x) alla olevaan diagrammiin suunnitelman tulevan kipparivuoden ajankäytön jakautumisesta.

Lisäksi pyytäisin valitsemaan alta lenpi vaihtoehdot:
Neponen / Ransu
Kivennäisvesi / Hartwall Vichy Original Double Salted
Jumppa / Piirrustus
Rastien kiertäminen / Fuksien kiertäminen (mahdollisimman kaukaa)
Päätyyn / Pää tyynyyn

Viimeisenä haluaisin kysyä, minkä uuden toimikunnan perustaisit kiltaan, jos saisit valita?

Kiitos jo etukäteen aivan loistavasta vastauksesta,
Automaatio- ja systeemitekniikan killan palautepalvelun pioneeri,
waawaa@as.fi
Joonas

1 Like

Hei Kaljoil :3 ja kiitos näistä silmiäavaavista ja erittäin monimuotoisista kysymyksistä! Nyt kun olen saanut öiset ulvonnat päätökseen, uskon olevani erittäin kykenevä vastaamaan kysymyksiinne vakuuttavasti.

1. Vaikka kysyittekin autot-elokuvan termein, niin uskon kuitenkin, että voin vastauksessani soveltaa myös autot-elokuvan jatko-osia. Autot termein yksi fuksikapteenin tärkeimmistä tehtävistä on olla Martti. Martti on usein jakamassa tärkeää tietoa, mikäli hänellä sellaista on. Esimerkiksi jos hän syö pahaa ILMAISTA pistaasijäätelöä, hän myös kertoo tästä muille ja näin varmistaa, että kaikki osaavat varoa jäätelöä. Toinen tärkeä tehtävä on olla Make. Vaikka Make elokuvassa väsähti ja vahingossa päästi Salama McQueenin moottoritielle, niin tämä loppujen lopuksi ei ollut vain hänen vikansa, sillä hän oli huolissaan omasta vireystilastaan, mutta hänelle ei annettu mahdollisuutta levätä. Näin siis fuksikapteenin toinen tärkeä tehtävä on olla Make ja pitää huolta omasta jaksamisestaan. Kolmas fuksikapteenin tehtävistä on olla esillä ja näyttää hyvältä. Lyhyesti autot-termein fuksikapteenin tulee olla Salama McQueen ja ns. “Ka-Chow!”

2. Tämä kysymys herättää sisässäni paljon ajatuksia, etenkin tuo “Mieti tarkkaan”-lisätäsmennys. Aivan aluksi täytyy miettiä asiaa siltä kannalta, onko illan tavoitteena mennä ns. “päätyyn” vaiko “pää tyynyyn”. Mikäli vaihtoehdoista valitaan jälkimmäinen, niin selvä valinta on jokin alkoholiton kellotettava, sillä silloin ei myöskään mene tyhmäks ja pää päätyy loppuillasta tyynyyn eikä esim. Vessanpöntön viereen lämpimälle lattialle. Mikäli iltani tavoitteena on tämä ns. “pää tyynyyn”-vaihtoehto, niin lempi alkoholiton kellotettava on ASkista löytyvä vichy, sillä siitä saa samanlaisen olotilan, kuin alkoholin kellottamisesta miinus itse alkoholi. Lisäksi myös tämä vichyn saatavuus vaikuttaa valintaani lempi alkoholittomaksi kellotettavaksi. Mikäli kuitenkin tavoitteena on mennä ns. ”päätyyn”, niin tätä täytyy miettiä useasta eri näkökulmasta. Ensiksi pohditaan kauppojen premium kaljoja (esimerkiksi Tsoop™ ja muut samankaltaiset). Tämänlaiset premium kaljat ovat mielestäni luotu nautittavaksi, joten niitä ei saa kellottaa, koska se veisi näiden kaljojen koko idean. Seuraavaksi vuorossa ovat halvat kaljat (muut kaljat kuin edellä mainittu) sekä uudet ns. “mehualkoholit” ja seltzerit. Nämä ovat yleisesti mielestäni kiva kellottaa, mutta kuitenkin taloudellisen tilanteeni takia ne ovat liian kalliita ja saatavuuskin on todella huono. Tähän haluan vain todeta ns “Paska IE”. Nyt kun kaikki juomat on saatu mietittyä, niin voittajaksi jää baareista löytyvät lonkerot. Kiitos, että luitte TED-talkkini

3. Tämä kysymys herättää minussa paljon tunteita, tähän haluan vain muistuttaa, että en vieläkään osaa laskea numeroa 4 pidemmälle, joten valitsen vastauksekseni 4.

4. Ymmärrän huolenne, että minun alla ASPU ei saa juoda tarpeeksi kaljaa, mutta ei hätää, sillä olen valmis tekemään kaikkeni, jotta ASPU saa riittävän monta kaljanjuonti tapahtumaa toimikunnan kesken. Tämä olisi ykkösprioriteettini ja mahdollistaisin sen esimerkiksi järjestämällä vähemmän tapahtumia fukseille poistamalla joitain ei niin tärkeitä tapahtumia, kuten esimerkiksi haalariseikkailun ja fuksien juhlasitsit. Mikäli tämä ei joillekin jostain syystä käy, niin he voisivat laittaa palautetta, jonka mahdollisesti luen joskus.

5. Vaikka tämä kysymys onkin viimeisenä, niin se on mielestäni yhtä tärkeä kuin 4 ensimmäistä kysymystä. Vastaukseni kysymykseeni on vähän alle 3.5€. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että karhunrauta on vaarallinen vekotin.

Todella super mega Ystävällisin Terveisin

Leo Kivinen

Joskus sipulia leikannut

Hei Automaatio- ja systeemitekniikan killan palautepalvelun pioneeri Joonas! Huomasin, että alla olevassasi diagrammissa oli suuri virhe, mutta ei hätää! Minä olen sen sinulle ystävällisesti korjannut. Virheenä siis, jos et huomannut, oli se, ettet ollut sensuroinut sanaa t*ö. Kuitenkaan en antanut tämän minua lannistaa ja olen nyt laittanut ruksin oikeaan kohtaan alla olevaan diagrammiin

Tästä huomataan, että olen paljon enemmän valmis tekemään kipparin hommia ja vapaa-aikaa kuin kaikkea turhaa.

Mennään suoraan seuraavaan kysymyksessi. Olen tummentanut ne vastaukset, jotka koen olevan minun lenpi vaihtoehto

Neponen / Ransu
Kivennäisvesi / Hartwall Vichy Original Double Salted
Jumppa / Piirrustus
Rastien kiertäminen / Fuksien kiertäminen (mahdollisimman kaukaa)
Päätyyn / Pää tyynyyn

Viimeisenä kysymykseksi toimikunnasta, jonka haluan kiltaan. Tähän on mielestäni vain yksi oikea vastaus ja se on clash royale-toimikunta. Tämä toimikunta keskittyisi erilaisiin clash royale-teemaisiin asioihin ja tänne ottaisin mukaan kaikki, paitsi “Mega Knight”-pelaajat.

ISOulvovin terveisin
Leo Kivinen
Useasti “Mega Knight”-kortille hävinnyt

1 Like